Program Zefir umożliwia ewidencję zarówno zamówień, umów, jak i faktur wraz z bieżącą kontrolą progu 30.000 Euro. Możliwa jest rejestracja dokumentów według schematu zamówienia oraz jego rozliczenie poprzez podpięcie faktur, jak również ewidencja samych faktur i rachunków.
Funkcjonowanie programu:
Rejestr zleceń, umów, faktur polega na wprowadzeniu przez użytkownika tylko podstawowych informacji o dokumencie, tj. numeru dokumentu, daty dokumentu, ewentualnie przypisaniu do dokumentu kontrahenta.
Następnym krokiem jest określenie trybu wynikającego z ustawy Prawo zamówień publicznych lub określenie zamówienia jako niepodlegającego ustawie.
Ostatnim krokiem jest wskazanie na przedmiot zamówienia – usługi, dostawy, roboty budowlane – oraz przypisanie kwoty netto.
Program Zefir umożliwia wygenerowanie raportu prezentującego sumarycznie (narastająco) wartość netto zamówień według kategorii.
W przypadku gdy jednostka nie prowadzi rejestru zleceń czy zamówień lub zlecenia dotyczą tylko części wydatków, istnieje możliwość zarejestrowania tzw. faktury bez umowy czy zlecenia. Taka faktura również będzie ujęta w rejestrze zamówień do kwoty 30.000 EURO.