Wdrożenie KSEF stawia przed samorządem wiele wyzwań, zarówno organizacyjnych, jak i technologicznych. Samorządy, jako podatnik, powinny przygotować do wdrożenia KSEF wszystkie jednostki organizacyjne.
Wyzwania i pytania do rozważenia przed wdrożeniem KSEF:
- Ujednolicenie Procesu Fakturowania. Jak efektywnie zharmonizować proces fakturowania, gdy różne jednostki organizacyjne korzystają z różnych narzędzi do wystawiania faktur?
- Faktury Wyłączone z KSEF. Które rodzaje faktur zostaną wyłączone ze stosowania w KSEF, a które podlegają zautomatyzowanemu procesowi?
- Obsługa Faktur Korygujących i anulacja Not. Jak sprawnie obsłużyć faktury korygujące?
Przygotowanie Urzędu i jednostek podległych do KSEF, aby uniknąć kar nakładanych na podatnika za błędy, takie jak wystawianie faktur poza KSEF.
- Kary za nieprzestrzeganie wymagań KSEF: Decyzją naczelnika urzędu skarbowego, Gmina (podatnik) może otrzymać karę pieniężną do 100% kwoty VAT wykazanej na fakturze. W przypadku faktur bez wykazanego podatku, kara może wynieść 18,7% należności z faktury. Kara za nieprzesłanie faktury w obligatoryjnym terminie wyniesie co najmniej 500 zł, a za błędne wystawienie lub brak faktury – co najmniej 1000 zł.
- System RVAT firmy Doskomp może zostać wdrożony w Państwa Gminie zarówno w 3 wariantach:
- Ujednoliconego narzędzia do fakturowania i wysyłania faktur ustrukturyzowanych do KSEF we wszystkich jednostkach organizacyjnych oraz Urzędzie.
- Wariant mieszany – część jednostek, które nie posiadają systemu do fakturowania lub ich dostawca nie zapewni integracji z KSEF mogą używać RVAT w pełnej wersji włącznie z fakturowaniem i wysyłaniem ich do KSEF a pozostałe jednostki posiadające narzędzia zgodne z KSEF mogą do RVAT wysyłać paczki e-faktur. Dzięki takiemu rozwiązaniu Gmina posiada wgląd we wszystkie faktury własne oraz jednostek
- Wdrożenie RVAT w wybranych jednostkach organizacyjnych
- Dodatkowe usługi od Doskomp:
Oferta obejmuje usługi szkoleniowe oraz wdrożeniowe dla pracowników Urzędu i jednostek odpowiedzialnych za wystawianie faktur.