Ekspert LTCA podkreśla, że na aplikacje trzeba spojrzeć zarówno od strony sprzedaży, jak i od strony zakupów.
Patrząc od strony sprzedaży, trzeba zwrócić uwagę, że przy większej liczbie klientów wystawianie faktur może być uciążliwe i długotrwałe, przede wszystkim z uwagi na konieczność każdorazowego wpisania wszystkich danych kontrahenta i danych sprzedażowych od zera. W darmowych aplikacjach nie ma zapamiętywania danych i możliwości ich zautomatyzowanego zaciągnięcia na fakturę – wskazuje Kajetan Kubicz.
Dla większych podatników, którzy musieliby wystawiać kilkadziesiąt faktur w miesiącu, rozwiązanie darmowe może być nieefektywne. Słowem, na fakturowanie będziesz przeznaczał dużo czasu.
Poza tym – jak dodaje Kajetan Kubicz – wpisywanie ręcznie danych do faktur (np. oznaczeń towarów, numerów zamówień, numerów seryjnych czy innych danych indywidualizujących dane towary lub usługi) może powodować sporą ilość pomyłek.